V. Ďalšie pravidlá
1. Chain (Reťaz)
Počas jednotlivých kôl a hlavne súperových môžete aktiváciou niekotrých kariet reagovať na súperové úkony. Ideálnym prípadom je Trap karta. Tú môžete aktivovať vo väčšine prípadov ak sa niečo počas hry udeje. Váš súper privolá monštrum alebo zaútočí. V takómto prípade aktivujete svoju Trap kartu. Tým pádom sa vytvorí Chain. Skôr ako súper dokončí to čo začal, aplikujete svoju Trap kartu a potom ak je možné súper pokračuje.
Vytvorenie reťaze: Vytvoriť chain však nemôžete v súperovom kole začať zničoho. Musíte mať najskôr príležitosť ktorú vám súper ponúkne aktivovaní karty a následne tak môžete aktivovať svoje karty.
Hromadenie reťaze: Ak váš súper aktivuje kartu, môžete aktivovať valstnú kartu ako reakciu. V tom prípade má však váš súper možnosť regovať na aktiváciu vašej karty a aktivovať tak ďalšiu kartu. Tým pádom sa do Chain zaradia 3 karty v presnom poradí ako boli aktivované. Pre ukončenie Chain sa aktivujú karty postupne presne v opačnom proadí ako boli aktivované.
Vlastné Hromadenie reťaze: Tento prípad nastáva v okamihu, kedy ste vy a váš súper vytvorili chain. Ak váš súper však nechce reagovať na vašu aktiváciu, môžete v reťazi pokračovať a aktiovať ďalšiu kartu v poradí.
Speed Spell
Každý typ karty má svoje číslo Spell Speed od 1 do 3. Ak chcete reagovať na súperové karty musí mať vaša karta, ktorú idete aktivovať, rovnakú alebo vyššiu hodnotu Spell Speed. Nemôžete aktivovať kartu s nižším Spell Speed. Jendotlivé tapy kariet a ich Spell speed:
Spell Speed 1
|
Spell Speed 2
|
Spell Speed 3
|
Spell karty(Normal, Equip, Continuous, Field, Ritual) Effect Monster’s effects (Ignition, Trigger, and Flip)
|
Trap karty(Normal, Continuous), Quick-Play Spells Effect Monster’s Quick Effects
|
Counter Trap
|
Príklady Chain:
Váš súper aktivuje Heavy Storm (Spell Speed 1). Vy vytvoríte Chain s kartou Threatening Roar (Spell Sped 2) a váš súper pokračuje a aktivuje Seven Tools of the Bandit (speed spell 3). Riešenie: Seven Tools zabrániť aktivácii vašej karty, čím vypáda automaticky a nemôže byť aktivovaná. Následne sa aktivuje Heavy Storm a pošle všetky ostatné karty do hrobu.
Váš súper zaútočí. Vy aktivujete Magic Cylinder (Spell Speed 2). Váš súper aktivuje kartu Mystik Wok (Speed Spell 2). Vy nechcete pokračovať v chain, no váš súper ano. Aktivuje Anti-Fusion Device (Spell Speed 2). Vy ste čakali na túto kartu a chcete znova pokračovať v chain, aktivovaním Seven Tools of the Bandit (Spell Speed 3). Váš súper nechce pokračovať. Riešenie: Seven Tools of the Bandit sa aktivuje a nedovoli Anti-Fusion Device aby sa aktivovala. Potom sa aktivuje Mystik Wok a súper obetuje monštrum aby získal život. Váš Magic Cylinder, tak nemôže byť aktivovaný, pretože váš súper už neovláda monštrum a je poslaný do hrobu bez odozvy.
2. Tokens
Token sú karty, ktoré môžu byť privolané počas hry nejaký efektom. Tieto karty sa počas hry nenachádzajú niekdy na poli ani vo vašich balíkoch, či na ruke. Ak sú zvolané zobereite váš odložený Token a privoláte ho. Ak je z pola odstránení, zobereite ho a znova odložíte bokom. Tieto karty sa však samozrejme rátajú do vašho limitu 5 zón pre monštrá. Za tieto tokeny môžete používať oficiálne karty, alebo podobné veci, ktorými môžete rozlišovať útočnú a obrannú pozíciu. Tieto karty nemôžu byť použité ako XYZ materiály. Táto karta nikdy nemôže byť otočená tvárou nadol
3. Verejné poznakty
- Počet kariet na ruke
- Počet kariet v balíku
- Počet kareit v estra decku
- Karty v hrobe ako aj odstránené karty z hry
- Životy hráčov
Všetko toto je verejnými poznatkamy a každý z hráčov má právo overiť si ich či preskúmať. Po opýtaní súpera sa môže spýtať na jeho verejené poznatky a on musí odpovedať pravidvo. Ak sa chceš pozrieť do súperovho hrobu so súhlasom súpera môžeš. Ak ho však prehladávaš nemal by si poprehadzovať poradie kariet.
4. Ak hráči majú robiť akciu spoločne
napríklad v prípade, že obaja hráči označia jedno monštrum. Platí pravidlo, že sa kativuje karta hráča, v ktorého kole sa práve hrá. Po jeho aktivované sa môže aktivovať druhá karta.
5. Monštrá s 0 ATK
Ak proti sebe bojujú dve monštrá v útočnej pozícii a obe majú 0 ATK. Po aplikovaní Damage step sa tieto monštrá nezničia. Pretože nemajú žiadnu silu na to aby sa navzájom zničili
6. Pravidlá vs. Efekt karty
Ak sa efekt karty nezhoduje s pravidlami hry. Tento efekt je uprednostnený pre základný pravidlami. To sa stáva v prípade, kedy existujú monštrá, kotrých efektom môžete útočiť viackrát za kolo.
7. Counters
Ak je otočené monštrum tvárou nadol všetky Counter sú z neho osstránené. Ak sa počas hry objavia dva rôzne typy Counter (Spell Counter a Clock Counter) je potrebné ich výrazne od seba odlíšiť. Nie je možné tieto dva rôzne typy kombinovať do kopy. Ak je otočené monš
8. XYZ Materials
XYZ materiály sú karty, ktoré sa podkladajú pod zvolané XYZ monštrum a stávajú sa tak jeho zásobou. Tieto karty sa však nerrátajú ako karty, ktoré sú na ploche. Ak je XYZ monštrum poslané do hrobu, všetky jeho XYZ materiály sú poslané do hrobu s ním. Ak je XYZ monštrum otočneé tvárou nadol, alebo sa zmení je ho kontrola inému hráčovi, XYZ materály zostávajú umiestnené pod ním.
9. Leaves the Field
niekotré monštrá majú vo svojich efektom napísané ,,leave the field" a teda opustí pole. V tedy sa tento efekt aktivuje ak je toto monštrum poslané do hrobu banishované, alebo odstránené z hry, či vrátené do ruky alebo Extra Decku. Ak sa toto monštrum vráti do Main Decku, alebo sa stane XYZ matierálom, toto monštrum opustí pole avšak svoj efekt neaktivuje.
|